Kingway
Chopper 50ccm3
Taki motor ma mój kolega Damian. Używa go
od wakacji i bardzo go sobie chwali. Na razie wymienił moduł
zapłonowy, dokupił potrójne zegary i wymienił tylne amortyzatory na
takie z regulacją. Brakuje mu jeszcze sakw na różne bzdety i
chciałby wymienić tłumik, ponieważ mu się przytarł trochę od dołu i
ogranicza jego osiągi.
|
|
Kingway Chopper
50 |
Simson 50ccm3 Enduro
Mój kolega Karol ma natomiast tą niemiecką
maszynę. Na razie jedyną awarią jakiej byłem świadkiem było
kilkakrotne wybicie klina na wale, co owocowało tym, że motor
odmawiał posłuszeństwa. Jednak zastosowanie innej podkładki (
zresztą ode mnie :] ) sprawiło, że motor na razie chodzi bez
zarzutu.
|
|
Simson Enduro 50 |
Choppery
/ Harley Davidson
Harley Davidson to marka,
której nikomu nie trzeba przedstawiać. Potężne, najczęściej 1.4
litrowe silniki to największy atrybut tych motorów. Innymi są
niepowtarzalny wygląd, przepiękne, rasowe brzmienie silnika oraz
barwna historia. Nie pozostaje nic innego jak pokazać zdjęcia tych
jedynych w swoim rodzaju motocykli.
WSK
Motor, który produkowany był
w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku został nazwany od nazwy
fabryki WSKą. W latach '70 i '80 był to symbol bogactwa. Kto posiadał
taki pojazd był prawdziwą elitą. Pojemność tych motocykli była zależna
od modelu: 125ccm3 - 175ccm3. Młodzi ludzie tak bardzo
urozpowszechnili ten model aż w końcu stał się on jednym z
najpopularniejszych polskich motorów. Silniki z nich wyjmowano i
wkładano w 'samoroby' - pojazdy nie posiadające żadnych atestów ani
przyzwoleń a skonstruowane z części innych motocykli lub części
uspawanych lub skonstruowanych przez samych motocyklistów. Pojazdy te
żartobliwie nazywano później Wiejskim Sprzętem Kaskaderskim (także WSK)
ze względu na to, że często służył on do ekstremalnych przejażdżek i
testów. Ja sam posiadając silnik od WSKi jestem tym motorem
zafascynowany i pozdrawiam wszystkich posiadaczy tej przecudnej
PRLowskiej maszyny.
|
|
WSK 125 / 175 |
|